fbpx
Μοντέλο Βουλής των Ελλήνων

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Καλωσορίσατε στο Μοντέλο Βουλής των Ελλήνων (ΜΒΕ), την πρώτη προσομοίωση των διαδικασιών της Βουλής των Ελλήνων στην Ελλάδα. Στην ιστοσελίδα μας μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το συνολικό πρόγραμμα και της δραστηριότητές του, καθώς και ειδικότερα για την προσομοίωση και την διαδικασία λειτουργίας της, τον σκοπό της, αλλά και τον τρόπο συμμετοχής σε αυτή.

Μπορείτε επίσης να έρθετε σε επαφή με το έργο όλων των νεαρών βουλευτών που έχουν συμμετάσχει σε προηγούμενες συνόδους, να διαβάσετε τους νόμους που σχεδίασαν και ψήφισαν, και να εξερευνήσετε το υλικό από προηγούμενες διοργανώσεις.

Τέλος, μπορείτε να συμμετέχετε ενεργά στην ευρύτερη κοινότητα του Afixis, του εκπαιδευτικού μη-κερδοσκοπικού οργανισμού που διοργανώνει το πρόγραμμα, και να στηρίξετε την προσπάθεια μας να αναδιαμορφώσουμε την εκπαίδευση παρέχοντας μία συνολική εκπαιδευτική εμπειρία που  ενισχύει τη δια βίου προσωπική ανάπτυξη του μαθητή μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, αναζήτηση και πνευματική καλλιέργεια που θα τον μετατρέψει σε έναν παγκόσμιο πολίτη.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ;

Το Μοντέλο Βουλής των Ελλήνων αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης στην πολιτική, στην καρδιά του οποίου βρίσκεται η προσομοίωση της διαδικασίας νομοθέτησης της Βουλής των Ελλήνων. Νέοι από κάθε σχολή της χώρας ή του εξωτερικού λαμβάνουν θέσεις βουλευτών και υπουργών, συζητούν θέματα που απασχολούν την Ελλάδα και αποφασίσουν ψηφίζοντας τα δικά τους σχέδια νόμου.

Η προσομοίωση περιλαμβάνει τέσσερις ισάριθμες κοινοβουλευτικές ομάδες, οι οποίες καλύπτουν όλο το ιδεολογικό φάσμα της ελληνικής πολιτικής σκηνής. Κάθε ομάδα αποτελείται από τον πρόεδρό της, τους επιμέρους τομεάρχες και τους βουλευτές της και προσπαθεί να συνεισφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο στα σχέδια νόμου μέσα από τη συνεργασία και τη δημοκρατική τους λειτουργία.

Ο βασικός στόχος του προγράμματος και της προσομοίωσης είναι να φέρει σε επαφή τους συμμετέχοντες τους με τον ορθό τρόπο χάραξης και άσκησης της πολιτικής, να αυξήσει τις γνώσεις τους πάνω σε θέματα που αφορούν την Ελλάδα και τον κόσμο, και να τους δώσει την ευκαιρία να καλλιεργήσουν τις ικανότητες του δημοσίου λόγου και του σχεδιασμού και της εφαρμογής αποτελεσματικών πολιτικών (public policy).

Για το σκοπό αυτό, οι συμμετέχοντές μας εξασκούν τις γνώσεις και τις ικανότητες που αποκτούν μέσα από την προσομοίωση της Βουλής των Ελλήνων, όπου καλούνται να διαμορφώσουν σχέδια νόμου επί προβλημάτων που απασχολούν τη χώρα, να τα συζητήσουν στις επιτροπές τους και να αποφασίσουν με τη ψήφο τους ως σύνολο στην Ολομέλεια της Βουλής.

ΣΕ ΤΙ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ;

Η ιδέα πίσω από το ΜΒΕ είναι απλή: η ζωντανή ενασχόληση των νέων με τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία τους επιτρέπει να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα και την δυσκολία της. Βιώνοντας μία τέτοια εμπειρία, ο συμμετέχων αντιλαμβάνεται την πραγματική διάσταση του έργου που καλείται ένας πολιτικός να φέρει εις πέρας, και ταυτόχρονα εκτιμάει την αξία του διαλόγου στην πράξη, βλέποντας ότι ο πιο επιτυχημένος δρόμος για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα της χώρας περνάει μέσα από την ήρεμη ανταλλαγή απόψεων και την συνεργασία.

Για το λόγο αυτό, οι συμμετέχοντες αλληλεπιδρούν και αποφασίζουν με βάση τον γόνιμο διάλογο, εξοικειώνονται με τον κοινοβουλευτισμό και μαθαίνουν τον σύγχρονο τρόπο νομοθέτησης μέσα από μία διαδραστική εμπειρία. Οι κανόνες της προσομοίωσης βασίζονται στους πραγματικούς κανόνες της Βουλής των Ελλήνων, οι οποίοι έχουν προσαρμοστεί για τις ανάγκες της διάρκειας του προγράμματος αλλά και για να συμπεριλάβουν καλές κοινοβουλευτικές πρακτικές από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και άλλες χώρες, ώστε ο συμμετέχων να βιώσει την καλύτερη δυνατή μορφή της Δημοκρατίας στην πράξη.

Πιστεύουμε ως οργανισμός ότι η πιο αποτελεσματική μορφή διδασκαλίας είναι αυτή που φέρνει το μαθητή σε άμεση και διαδραστική επαφή με το αντικείμενο εξέτασης. Το Μοντέλο Βουλής των Ελλήνων επιτυγχάνει ακριβώς αυτό: δίνει την ευκαιρία σε νέους να βιώσουν οι ίδιοι τις δημοκρατικές διαδικασίες μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

Το Μοντέλο Βουλής των Ελλήνων αποτελεί μία από τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού μη-κερδοσκοπικού οργανισμού Afixis, ο οποίος και αναλαμβάνει την ετήσια διοργάνωση του μέσω της ειδικά διαμορφωμένης ομάδας μελών του. Τα στελέχη μας διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία και τις γνώσεις που είναι απαραίτητες για την ακαδημαϊκή και οργανωτική υλοποίηση της εν λόγω δράσης.

Το έργο της ομάδας μας ενισχύουν τέσσερις (4) διοργανωτές, οι οποίοι αποτελούν τα άτομα που ξεκίνησαν την διοργάνωση του συνεδρίου στην Θεσσαλονίκη το 2013. Η πολύτιμη εμπειρία τους ενισχύει το έργο του οργανισμού και οδηγεί στην επιτυχημένη ανάπτυξη του προγράμματος χρόνο με το χρόνο.

Οι Διοργανωτές


Θωμάς Τσουλιάς

Συνιδρυτής

Απόφοιτος του Κολλεγίου Ανατόλια (Τάξη του 2011), φοιτητής της Νομικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει συμμετάσχει σε παραπάνω από 20 προσομοιώσεις Ηνωμένων Εθνών και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Νέα Υόρκη, Παρίσι, Γενεύη, Κωνσταντινούπολη, Χάγη, Οξφόρδη), ενώ υπήρξε μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών Κολλεγίου Ανατόλια (ACMUN) για τέσσερις συνεχόμενες χρονιές. Συνιδρυτής του Μοντέλου Βουλής των Ελλήνων, Συνιδρυτής και Chief Executive Officer του εκπαιδευτικού μη-κερδοσκοπικού οργανισμού “Άφιξις” και συνιδρυτής των Εικονικών Δικών «Πρωταγόρας», έχει βραβευτεί για τις εξωσχολικές του δραστηριότητες με το βραβείο «Εξαιρετικής Επίδοσης σε Εξωσχολικά Προγράμματα» (Outstanding Performance in Extra-Curricular Activities). Έχει παρακολουθήσει καλοκαιρινά προγράμματα pre-law στο πανεπιστήμιο του Pace (Νέα Υόρκη), και έχει τιμηθεί για την συμμετοχή του σε προγράμματα ελληνικής παιδείας από ιδρύματα του εξωτερικού, όπως το Navarino Foundation & το Dartmouth College. Η εργασιακή του εμπειρία περιλαμβάνει πρακτική άσκηση στο Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας του Κολλεγίου Ανατόλια και συμμετοχή στο Κέντρο για Χαρισματικά - Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια (CTY Greece at Anatolia College) ως Residential (2014) και Senior Residential Assistant (2015). Ασχολείται με την παιδεία, την εκπαίδευση, την πολιτική, την διπλωματία, την ιστορία και την τεχνολογία.

Θωμάς Τσουλιάς

Μιχάλης Νταγγίνης

Συνιδρυτής

Ο Μιχάλης Νταγγίνης είναι φοιτητής Νομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και αποτελεί συνιδρυτή και διοργανωτή του Μοντέλου Βουλής των Ελλήνων. Αρθρογραφεί πολιτικά στην ιστοσελίδα “marketnews.gr”, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση Νέων Νομικών (European Law Students Association, ELSA) ως Υπεύθυνος Οικονομικού Ελέγχου (Auditor) στο παράρτημα της Θεσσαλονίκης. Ακόμη, έχει συμμετάσχει οργανωτικά σε δύο διεθνή συνέδρια του ίδιου οργανισμού, όντας Υπεύθυνος Οικονομικών διεπιστημονικού θερινού σχολείου (summer school) της ELSA Thessaloniki για το Ιατρικό Δίκαιο και τη Βιοηθική, καθώς και της διεθνούς συνδιάσκεψης των Προέδρων της ELSA. Ασχολείται με την πολιτική, την οικονομία και την ιστορία, έχοντας ειδικό ενδιαφέρον για σεμινάρια και δραστηριότητες σχετικές με τη δημόσια ομιλία και αντιλογία (debate). Στο παρελθόν, διετέλεσε για οκτώ (8) μήνες μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του πολιτικού κόμματος «Δράση». Έχει συμμετάσχει και διακριθεί σε πλήθος διεθνών προσομοιώσεων και εθνικών αγώνων επιχειρηματολογίας και αντιλογίας.

Μιχάλης Νταγγίνης

Γιώτα Σκιαθίτη

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου φοιτεί στο τέταρτο έτος της Νομικής ΕΚΠΑ. Συνιδρύτρια και Chief Operating Officer του εκπαιδευτικού μη-κερδοσκοπικού οργανισμού “Άφιξις” και των Εικονικών Δικών «Πρωταγόρας», προσομοίωσης του συστήματος απονομής Δικαιοσύνης, απολαμβάνει να συνεργάζεται με τα παιδιά στο πλαίσιο μιας δραστηριότητας που καλλιεργεί την κριτική σκέψη και τις ρητορικές τους ικανότητες. Υπεύθυνη Διοργάνωσης του συνεδρίου στην Αθήνα το 2014 και 2015, αποτέλεσε μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του πρώτου Μοντέλου Βουλής των Ελλήνων, ενώ στη συνέχεια ηγήθηκε της διοργάνωσης του στην πρωτεύουσα. Ομιλεί αγγλικά και γερμανικά και εργάζεται στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης στη Βουλή των Ελλήνων. Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα της βρίσκονται οι διεθνείς σχέσεις, η παιδεία και εκπαίδευση, ο κοινοβουλευτισμός και ζητήματα συνταγματικού δικαίου, η εφαρμογή της διαμεσολάβησης στη σύγχρονη κοινωνία και η βιώσιμη ανάπτυξη.

Γιώτα Σκιαθίτη

Τάσος Καλέργης

Ο Τάσος Καλέργης είναι απόφοιτος του Αριστοτελείου Κολλεγίου και σπουδάζει στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, στην πόλη την οποία γεννήθηκε και διαμένει. Έχει συμμετάσχει σε 21 προσομοιώσεις διεθνών και εθνικών οργανισμών στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ρόδο) αλλά και στο εξωτερικό (Γερμανία, Αγγλία) και αποτελεί πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών του Αριστοτελείου Κολλεγίου τα τελευταία επτά χρόνια. Είναι μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Μοντέλου Βουλής των Ελλήνων από την ίδρυση του και υπήρξε Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της Βουλής του συνεδρίου τα προηγούμενα έτη. Επιπλέον, είναι Ειδικός Συνεργάτης Ακαδημαϊκών Δραστηριοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση Νέων Νομικών Θεσσαλονίκης (ELSA). Στο παρελθόν έχει συμμετάσχει και έχει διακριθεί στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας. Ασχολείται, επίσης, με το θέατρο, το ραδιόφωνο και την προσφορά εθελοντικής εργασίας.